Najczestsze bledy poczatkujacych

Untitled Document

  1. Od czego zacząć level design do Counter Strike 1.6?
    Najlepiej na początek przeczytać 2 podstawowe tutoriale z serwisu Borg (download potrzebnych do wykonania tych poradników programów jest u mnie na stronie):
    - Valve Hammer Editor - konfiguracja programu
    - Jak zrobić prostą mapkę w Valve Hammer Editor (najbardziej elementarny poradnik)
    Jeśli opanowałeś już te tutoriale, to pora rozglądnąć za czymś bardziej ambitnym i wykonać kolejne (bardziej zaawansowane tutoriale. Najwięcej polskich tutoriali znajdziesz w serwisie:
    - hlmaps.noskill.pl
  2. Mapa mi się nie tworzy, kompilacja przebiega momentalnie i ogólnie nie działa: co robić?
    Na pewno przy tworzeniu mapy (nawet tej z w/w poradnika) napotkamy na mniejsze lub większe problemy. Jeśli nie wiemy jak sobie poradzić z nimi to z pomocą przychodzą nam serwisy: hlmaps.noskill.pl oraz tommy14.
    Jeśli masz problem z kompilacją to pierwszym miejscem do którego powinieneś zajrzeć jest:
    - http://www.slackiller.com/tommy14/errors.htm - Jest to jak do tej pory największy zbiór rozwiązań problemów głównie podczas procesu kompilacji. Jeśli chcesz odszukać rozwiązanie swojego problemu musisz odnaleźć plik log z kompilacji Twojej mapy. Zawsze jest tam, gdzie znajduje się (lub powinien się znajdować plik .bsp) np. jeśli plik Twojej mapy nazywał się moja_mapa, to plikiem log dla tej mapy będzie moja_mapa.log (logiczne, prawda?). Gdy odnajdziemy już ten plik otwieramy go w notatniku i szukamy błędu. Tekst jest po angielsku, ale nawet początkujący nie powinni mieć problemu, ponieważ zwykle w miejscu w którym jest informacja o błędzie znajduje się słowo "error" lub "warning". Wtedy "intuicyjnie" kopiujemy niepokojący fragment loga i szukamy czy aby takiej frazy nie ma tommy14 na swojej stronie. Jeśli ma, to problem na 90 % rozwiązany. Natomiast jeśli nie odnaleźliśmy rozwiązania problemu (lub nie możemy sobie poradzić ze wskazówką z w/w serwisu) wtedy wchodzimy na:
    - forum serwisu hlmaps.noskill.pl - Jest to wiądący serwis mapperski hl i cs (dawniej mapping pl), w którym zostało zgromadzonych mnóstwo polskich tutoriali do VHE, Qarka, a także polskie mapy do modów do HL'a m.in. CS 1.6.
    Jak uzyskać pomoc w tym serwsie. Najprościej jest włączyć wyszukiwarkę http://hlmaps.noskill.pl/forums.php?n=search i poszukać na forum danego tematu. Jeśli znajdziemy to ok - problem prawdopodobnie rozwiązany. Natomiast jeśli nie, to rejestrujemy się w serwisie. Jednak zanim napiszemy pierwszego posta/temat obowiązkowo trzeba przeczytać REGULAMIN i nie nazywać tematów (pomoc, problem itd...) - to skutkuje usunięciem tematu, a w ostateczności banem ( co się nie zdarza, bo użytkownicy są bardzo zdyscyplinowani :P ). Napisanie na forum jest ostatecznością i jeśli ktoś pomoże Ci z Twoim problemem, to się ciesz, natomiast jeśli problem nawet po interwencji na forum jest nadal nierozwiązany to musisz sam kombinować (od razu mówię, że to jest najlepsze rozwiązanie, bo sam się w ten sposób uczysz :) ).
  3. Na forum często ludzie mają problem z kompilacją, ale nie są to problemy jakieś szczególnie zaawansowane, lecz takie, które powstają nie poprzez błędy na samej mapie, lecz przez często trudne do wykrycia błędy w konfiguracji Valve Hammer Editora.

    Wiele osób też kompiluje "poprzez" VHE, co jest dobre, lecz moim zdaniem niewygodne (np. okno kompilacji zawiesza się w pewnym momencie i nie wiemy nawet na jakim etapie jest kompilacja). Problem ten jest wyeliminowany gdy kompilujemy mapę przez plik .bat.

    Doskonały tutorial na temat kompilacji batem napisał Orkan:
    - http://hlmaps.noskill.pl/page.php?id=180

    Jednak dla większego uproszczenia postanowiłem przygotować bardzo okrojoną, ale działającą prosto po wypakowaniu możliwość kompilacji przez bat. Wystarczy rozpakować na partycję gdzie znajdują się tekstury. Następnie skopiować do rozpakowanego folderu plik .map z mapą, a potem tylko wyedytować plik kompilacja.bat bądź kompilacja+tekstury.bat (dodatkowo includowanie tekstur do pliku .bsp). Na końcu tylko klikamy dwukrotnie na plik .bat i kompilacja się rozpoczyna.

    Pobierz plik: kompilacja.rar